Nereti autoparkam mainās maršruti. Piemēram, agrāk pārvadātāji devās uz Krieviju, tagad brauc uz Skandināvijas valstīm, kur ir pavisam cita braukšanas specifika. "Mainot maršrutu, šoferim ir ļoti svarīgi, lai kāds pieredzējis mentors palīdz apgūt jauno maršrutu. Svarīgs ir arī brīdis, kad notiek maršrutu maiņa: vai tas notiek vasarā, saulainos laikapstākļos, vai tā ir ziema un rudens, kad ir lietus vai sniegs," saka Kaspars Duburs.
Turklāt svarīgi arī ņemt vērā, kā autovadītājs brauc un kādas viņam ir braukšanas iemaņas. "Vienā pārvadājumu segmentā mēs konstatējām, ka mikroautobusi sāk avarēt arvien biežāk. Izrādās, palielinoties apgrozījumam, tika pieņemti darbā jauni, nepieredzējuši un pārgalvīgi vadītāji. Risināt šo problēmu var, nosūtot šoferus uz Drošas braukšanas skolu, kur mācās gan neatliekamās palīdzības šoferi, gan policisti.
Šādas apmācības par 20% klientam var samazināt apdrošināšanas izmaksas, jo cilvēki, kas apmeklējuši speciālās apmācības, ietur distanci, kas ir īpaši svarīgi ziemas sezonā, viņi pareizāk sēž pie stūres, savlaicīgi bremzē un izvairās no šķēršļiem. Investējot auto drošības ierīcēs un šoferu apmācībās, visi ieguldījumi atmaksājas, nenotiekot vien 2–3 ceļu negadījumiem," pauž Kaspars Duburs.