“Ekstremālās situācijās sāk darboties mūsu refleksi un atmiņa – ja tie ir “pareizie”, tad rokas un kājas pašas zinās, kas jādara. Taču tos var iegūt tikai praktizējot. Lai pārbaudītu, kā automašīna uzvedas uz slidena ceļa un praktizētu braukšanas iemaņas ziemā, var patrenēties tukšos laukumos vai vislabāk – drošas braukšanas poligonā, kur tiek imitētas bīstamas situācijas. Turklāt autovadītājiem ieteicams neizvairīties no braukšanas, kad ir sliktāki laikapstākļi, lai nezaudētu iemaņas. Pats galvenais – būt prātīgiem, nevis pārgalvīgiem,” stāsta drošas braukšanas poligona instruktors.
Biežāk pieļautās kļūdas ziemā – pārspīlēta stūres griešana un bailes bremzēt
“Ziemā jo īpaši svarīgi precīzi novērtēt situāciju un attiecīgi rīkoties ar katru no auto rīkiem. Jāzina, kad pagriezt stūri pavisam viegli un kad – strauji un agresīvi. Tāpat ar bremzēšanu – kad labāk to darīt ar dzinēju un kad jāspiež “bremze grīdā”. Divas ziemā visbiežāk pieļautās autovadītāju kļūdas ir pārspīlēta stūres griešana un bailes bremzēt. Ja saķere ir sliktāka un automašīna negriežas, kā ierasts, automātiski rodas vēlme stūri pagriezt vairāk, taču kādā brīdī saķere atkal parādīsies, un tad, ja riteņi ir sagriezušies, auto kļūst nevadāms. Nav arī jābaidās strauji bremzēt uz slidenas virsmas vai ledus, ja auto ir sabalansēts un riteņi ir taisni. Tas gan neattiecas uz bremzēšanu pagriezienos. Taču ir situācijas, kad bez spēcīgas bremzēšanas nevaram izvairīties no avārijas situācijas, un tādā brīdī, protams, svarīgi, ka esam laikus sākuši bremzēt un jau iepriekš izvēlējušies drošu distanci,” atgādina instruktors.
Svarīgas ne tikai prasmes, bet arī automašīnas tehniskais stāvoklis