Darba laiks svētkos

No 23. decembra līdz 2. janvārim zvani uz diennakts tālruni 67 338 333, ja noticis negadījums. Zini, ka skatīt esošās un iegādāties jaunas polises vienmēr vari Mans If profilā un If Mobile Baltics aplikācijā

Svētku laikā nebūsim pieejami konsultācijām par apdrošināšanas iegādi vai atlīdzībām. Šajā laikā pieteiktās atlīdzības izskatīsim pēc 2. janvāra.

Vēlam mierpilnus svētkus!

Apdrošināti apmeklētāji un rīkotāji - recepte pasākumiem bez stresa

Atbilstoši noformēta apdrošināšanas polise var pasargāt pasākuma organizatoru no negaidītiem izdevumiem.

Nu jau labu laiku atpūtnieki Latvijā uz izklaides pasākumiem dodas ar mierīgāku sirdi, zinot, ka ir apdrošināti pret koncertos, festivālos, sporta pasākumos un dažādās citās masu pulcēšanās reizēs piedzīvotajiem negadījumiem. Taču - vai rīkotāji ir pietiekami nodrošinājušies pret negaidītiem izdevumiem, ja kaut kas slikts atgadās ar nomātu tehniku, pasākuma norises vietu vai savainojumu gūst darbinieki?

Lai arī noteikumi par publiska pasākuma organizatora civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu ir spēkā jau 16 gadus, pasākumu rīkotāji aizvien turpina piedzīvot negaidītas situācijas, par kādām nav pat iedomājušies. Attiecīgi apdrošināšana pret šādiem pavērsieniem nav noformēta un rezultātā jāšķiras no iespaidīgām naudas summām. Iemesls tam ir pavisam vienkāršs - obligātais segums būtībā attiecas tikai uz apmeklētājiem un paredz kompensēt tiem nodarīto kaitējumu, taču neietver pašiem rīkotājiem, iznomātajai tehnikai un telpām nodarītos bojājumus.

Jāapdrošinās arī pašiem

«Pieredzējuši pasākumu rīkotāji piedzīvojuši visneticamākos notikumu pavērsienus un atbildīgi apdrošinās pret visa veida riskiem. Bieži vien tas palīdz ietaupīt prāvas summas un izvairīties no pārdzīvojumiem,» TVNET stāsta «If Apdrošināšana» civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas produktu vadītāja Ilze Gebharde, «esam saņēmuši atlīdzības pieteikumus no klientiem par tiešām grūti paredzamiem atgadījumiem. Piemēram, operators filmējot uzgrūžas šokolādes strūklakai, apgāž to un sabojā smalku paklāju. Vai arī pasākuma laikā zirgs sabīstas un skrienot apgāž dārgu videotehniku».

Krietni ikdienišķāku situāciju vidū ir telpu sabojāšana, iznesot no tās filmēšanā izmantotās dekorācijas. Vienā šādā gadījumā tika noplēstas tapetes un saskrāpēts ozolkoka parketa grīdas segums, par ko apdrošinātājs izmaksāja 3500 eiro. Pasākumos mēdz plīst spuldzes, izraisot nelielus ugunsgrēkus, ēdinātāji gatavošanas laikā sasmērē teltis, vējš aizrauj nojumes un karogus, sabojājot rīkotāju automašīnas. Jāuzsver, ka lielākos pasākumos mēdz notikt pat vairāki negadījumi. Lai arī katrs atsevišķi tie šķiet nebūtiski, kopā veidojas paliela summa, kas būtu jāatskaita no gūtajiem ieņēmumiem, ja vien nebūtu noformēta apdrošināšanas polise ar atbilstošu segumu.

Mierīgākam prātam

«Mūsu pieredze rāda, ka jāapdrošina pilnīgi visi pasākumi, neskatoties uz to veidu un apmeklētāju skaitu. Tā ir mūsu drošības sajūta, jo mēs pasākumu vietas īrējam, norises vietas iekārtojam ar dažādām instalācijām, bieži mūsu pasākumi ir eksperimentāli. Pasākumu rīkošanas laikā iesaistām vairāku jomu speciālistus, kur katram var būt citi riski. Mūsu prāti ir mierīgāki, ja apzināmies, ka apstākļi, kas nav paredzami, būs apdrošināti,» pieredzē dalās radošās aģentūras «Skudras metropole» pārstāvis Toms Veiss, «mēs pasākumus rīkojam arī ārpus Latvijas robežām, tāpēc atbildība kā organizatoriem ir milzīga. Piemēram, lai aizgādātu dekorācijas līdz Vācijai, mums nākas sadarboties ar loģistikas uzņēmumiem, attiecīgi, jāapdrošina arī krava. Protams, lielākoties mantas tiek nogādātas galā veiksmīgi, tomēr vēlamies būt pasargāti, ka, ja nu gadījumā transports pa ceļam iekļūst negadījumā, mēs varēsim saņemt atlīdzību par bojātajām iekārtām».

T.Veiss vērš uzmanību uz vēl kādu būtisku niansi. Proti, pasākumu rīkotājiem ir jāuzņemas atbildība par visu norises vietā notiekošo, taču reāli viņi nemaz nevar ietekmēt visu notikumu gaitu. Tā atkarīga no pārāk daudz cilvēkiem, laikapstākļiem un dažādiem citiem faktoriem. Tādēļ apdrošināšana būtībā ir vienīgais veids, kā pasargāt sevi no neparedzētām izmaksām.

«Viens no nesenākajiem piemēriem bija pasākums kādā viesnīcā Igaunijā. Mūsu rīkotā pasākuma laikā apmeklētājs izlēja vīnu uz paklāja. Arī šajā gadījumā mēs izmantojām CTA apdrošināšanu. Nejaušību var būt ļoti daudz un tās lielākoties ir neparedzamas. No mūsu pieredzes varam teikt, ka ļoti svarīga ir laba sadarbība ar apdrošinātāju, jo ne visi pasākumi ir standarta. Jāiedziļinās detaļās, lai apdrošinātājs var pārliecināties, kādi vēl riski ir jāiekļauj pasākuma apdrošināšanas polisē,» stāsta «Skudras metropole» pārstāvis.

Speciālists izvērtēs riskus

Savukārt I.Gebharde vērš uzmanību, ka vienā pasākumā mēdz strādāt vairāki uzņēmumi vai arī tiek pieaicināti apakšuzņēmēji. Līdz ar to jāpadomā par visu iesaistīto apdrošināšanu. Vislabāk to izdarīt, katram uzņēmumam noformējot savu polisi. Tas būs ērtāk gan visiem iesaistītajiem, gan aiztaupīs strīdus, kurš tad īsti bijis atbildīgs.

Ja nu apakšuzņēmējiem nav savas polises, tad noteikti tos vajadzētu iekļaut pasākumu organizatora CTA polisē kā līdzapdrošinātos, jo rīkotājs jebkurā gadījumā ir atbildīgs par visu pasākumu kopumā un tam nāksies atlīdzināt zaudējumus arī apakšnieku vietā. Īpaša vērība jāpievērš ēdinātājiem, jo masu pasākumos Latvijā ne reizi vien bijušas problēmas ar pārtikas produktiem, kas karstumā sabojājušies un, piemēram, izraisījuši saslimšanu ar salmonelozi. Nevajadzētu aizmirst arī par nomātās tehnikas vai dekorāciju apdrošināšanu, jo pieredze rāda, ka tās bieži vien cieš kā transportēšanas, tā paša pasākuma laikā.

«Publiskie pasākumi mēdz būt ļoti dažādi, tāpēc uz tiem tiek attiecinātas dažādas prasības. Arī riski lieliem festivāliem, tautas sporta sacensībām vai nelielam dziedāšanas saietam ir atšķirīgi. Tādēļ rīkotājiem vislabāk sazināties ar apdrošinātāju un soli pa solim izrunāt ieplānotās aktivitātes un potenciālos riskus. Apdrošināšanas speciālisti ir gana pieredzējuši šajos jautājumos, lai uzreiz ieteiktu, kāds risku segums noteikti būtu nepieciešams, un par kādu vēl vērts padomāt,» vienkāršāko recepti iesaka «If Apdrošināšana» civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas produktu vadītāja I.Gebharde.

Protams, ikviens cer, ka pasākums noritēs bez būtiskiem starpgadījumiem. Tomēr realitātē tā gadās ļoti reti. Tādēļ apdrošinātāju skatījumā izdevies ir tas pasākums, kurā apdrošināšanas speciālistiem izdevies paredzēt visus nozīmīgākos riskus un pasargāt klientu no papildu izdevumiem.

Uzziniet vairāk par apdrošināšanu uzņēmumiem