Lai sezonu uzsāktu bez starpgadījumiem, nepietiek vien ar labvēlīgiem laikapstākļiem. Svarīgi ir pareizi novērtēt motocikla tehnisko stāvokli, ievērot ceļu satiksmes noteikumus un nodrošināt piemērotu motoekipējumu. Savukārt autovadītājiem ir jākļūst vēl vērīgākiem un iecietīgākiem, lai ceļa braucamo daļu atkal sadalītu ar motociklistiem.
“Pēc mūsu rīcībā esošajiem datiem varam apgalvot, ka vislielākos zaudējumus, ja motocikls iekļūst ceļu satiksmes negadījumā, cieš tieši motociklists, gūstot miesas bojājumus, visbiežāk lūzumus, kam seko ilgstoša atlabšana. Tomēr motociklam nav jāatrodas aktīvā satiksmē, lai tas tiktu bojāts, nereti ir gadījumi, kad motociklam kāds uzbrauc autostāvvietā. Zaudējumi atkarībā no motocikla zīmola, aprīkojuma un izlaiduma gada mēdz būt ļoti dažādi. Pēc aizvadītā gada statistikas varam teikt, ka izmaksas par bojātu mototehniku var sasniegt pat 20 000 eiro. Vidējā atlīdzība par negadījumā cietušu motociklu ir 3000 eiro,” atklāj Ģirts Kubliņš, If Apdrošināšanas transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs.
Bieži ceļu satiksmes negadījumi starp autovadītājiem un motociklistiem notiek pilsētvidē, piemēram, motociklistiem pārdroši manevrējot starp automašīnu rindām. Lai attieksme uz ceļa būtu cieņpilna vienam pret otru, ir ļoti svarīgi laikus domāt par manevriem, neaizmirst parādīt pagrieziena signālu, pirms braukšanas joslas maiņas vairākas reizes paskatīties spogulī, kā arī ievērot atļauto braukšanas ātrumu un drošu distanci.
* Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja dati