Remontē savu auto gudri — ar SMART

SMART (jeb angļu valodā Small To Medium Area Repair Technology) ir auto remonta veids, kurā, izmantojot specializētus instrumentus, materiālus un krāsas, novērš lokālus virsbūves un salona bojājumus. 

Kāpēc remontēt auto ar SMART?

Šis remonta veids ļauj izvairīties no nepieciešamības noņemt vai pārkrāsot visu automašīnas virsbūvi, tādējādi ietaupot laiku un izmaksas.

  • Ātri un ērti

    Remonts aizņem vien no 30 minūtēm līdz 8 stundām. Servisam nav nepieciešams veikt pilnu remontu vai mainīt visas detaļas, kas nozīmētu Tava auto izjaukšanu.

  • Ļauj ietaupīt

    Šis remonta veids ir lētāks nekā tradicionālie auto remonta pakalpojumi. Atceries, ka remonta izmaksām ir tieša ietekme uz Tavas nākamās apdrošināšanas polises cenu.

  • Tavs auto paliek tāds, kāds tas bija

    Automašīnas stāvoklis pēc remonta paliek tāds pats, kādu to paredzējis ražotājs — bez griešanas, līmēšanas vai krāsošanas pēdām.

Ar rūpēm pret dabu

SMART ir ilgtspējīgāka remonta tehnoloģija nekā tradicionālais auto remonts un detaļu nomaiņa. Remontējot auto šādi, samazinās vides piesārņojums (CO2 emisijas), kā arī netiek patērēti resursi, ražojot jaunas automašīnas detaļas.

Uzzini vairāk par to, kā If rūpējas par ilgtspēju


 

Kādi ir SMART remonta veidi?

Švīku un skrāpējumu remonts bez krāsošanas

Ar šo metodi tiek laboti iespiedmi uz automašīnas virsbūves daļām, nesabojājot oriģinālo automašīnas krāsojumu. Šīs metodes īpatnība – ar mehānisku iedarbību gan no iekšpuses, gan no ārpuses tiek atjaunota bojātās daļas ģeometrija.

Šo procesu var pielietot gadījumos, ja iespiedums radies no citas automašīnas durvju trieciena, krusas vai viegla priekšmeta, kas uzkrīt uz auto.

Plastmasas detaļu remonts

Ar šo metodi tiek labotas dažādas transportlīdzekļa plastmasas detaļas, piemēram, bamperi vai stiprinājumi.

Bojātajai detaļai var būt nelielas skrambas, plaisas vai pat trūkstoši gabali, kurus visus var salabot, balstoties uz SMART zināšanām, tehniskajiem risinājumiem un plastmasas materiālu īpašībām.

Lukturu remonts

Priekšējo lukturu remontam ir dažādas tehniskās iespējas un metodes:

  • Luktura stiprinājumu remonts ar ražotāja remonta komplektu.
  • Virsmas skrāpējumu noņemšana, pulējot un lakojot to, izmantojot škidru polimēru vai caurspīdīgu plēvi.
  • Priekšējo lukturu stikla nomaiņa, ja skrāpējumi ir pārāk dziļi, lai tos salabotu, stiklam ir plaisas vai tas ir saplīsis.

Vieglmetāla disku remonts

Vieglmetāla diskus var salabot, izmantojot pieejamās metodes:

  • Pulēšana
  • Iztaisnošana
  • Virpošana ar dimanta griezni

Jāņem vērā, ka ir aizliegts metināt vieglmetāla diskus, ja to uz virsmas ir plaisas.

Iespiedumu remonts vai krāsošana

Šī metode iespēju koncentrēties uz konkrētās bojātās vietas remontu, nevis visas detaļas vai auto daļas remontu. To izmantot, ja detaļu virsma (krāsa un laka) ir bojāta (piem., skrāpējumi).

Virsbūves detaļu remonts

SMART remonta tehnoloģijas iespējams izmantot, ja rezerves daļai ir gluda virsma bez raksta.

Salona detaļu remonts

Ar šo metodi var remontēt detaļas, kas atrodas automašīnas salonā no dažādiem materiāliem – plastmasas, ādas, velūra vai vinila virsmas.

Šāda veida bojājumus var izraisīt stikla plīšana, vandālisms, darbības ar asiem priekšmetiem, dedzināšana utt.

Stiklojuma remonts

Šo metodi var izmantot neatkarīgi no tā, vai automašīnas vējstiklā ir bojājums ar vai bez plaisām. Labākais rezultāts tiek sasniegts, ja remonts tiek veikts neilgi pēc negadījuma, un pēc negadījuma tika izmantota caurspīdīga uzlīme vai līmlente, lai novērstu putekļu iekļūšanu bojātajā vietā.

  • Bojājumu diametram kopā ar plaisām (ja tādas ir) jābūt ne lielākam kā 2.5 cm 
  • Bojājums nedrīkst atrasties tuvāk vējstikla malai par 6 cm
  • Tāpat tas nedrīkst atrasties virs vadītāja palīdzības kamerām vai lietus sensora darba zonām.

Uzzini vairāk par sava auto apdrošināšanu