Kā sagatavoties jaunajai motociklu sezonai?
Rūpīgi kopts motocikls ne tikai labi kalpos ilgtermiņā, bet arī būs drošāks braukšanai. Dalāmies ar padomiem, kā sagatavoties jaunās motociklu sezonas sākumam un tādējādi baudīt to bez liekām raizēm.
Rūpīgi kopts motocikls ne tikai labi kalpos ilgtermiņā, bet arī būs drošāks braukšanai. Dalāmies ar padomiem, kā sagatavoties jaunās motociklu sezonas sākumam un tādējādi baudīt to bez liekām raizēm.
Pirmajam sezonas izbraucienam nepietiek vien ar labvēlīgiem laikapstākļiem. Svarīgi ir pareizi novērtēt motocikla tehnisko stāvokli, ievērot ceļu satiksmes noteikumus un nodrošināt piemērotu moto ekipējumu. Kā sagatavoties pirmajam sezonas braucienam?
Riepu spiediens un nodilums
Vai zināji, ka minimālais pieļaujamais motocikla riepas protektora dziļums ir 0,8 milimetri? Ja saproti, ka tas jau ir sasniegts vai pārsniedz atļauto, nedodies izbraucienos pirms neesi nomainījis riepas pret braukšanai derīgām un drošām. Tāpat, ja, veicot riepu pārbaudi, konstatē bojājumus – plīsumus, izliekumus u.c. redzamus bojājumus – nevilcinies un piemeklē atbilstošas riepas. Kā nekā – Tava drošība ir pirmajā vietā. Kad Tavs braucamrīks būs ticis pie piemērotām riepām, pārbaudi to spiedienu un pirmais solis ceļā uz patīkamu braucienu būs izpildīts.
Gaismas un signāli
Pārbaudi vai motocikla akumulators ir pietiekami uzlādēts. Ieslēdz aizdedzi un pārbaudi tuvās un tālās gaismas, aizmugurējo lukturi, bremžu un pagrieziena signālus, kā arī skaņas signāla darbību. Tāpat pievērs uzmanību indikatoriem. Ja kāds no tiem signalizē par bojājumu – rīkojies atbilstoši un novērs to.
Eļļas un šķidrumi
Pārbaudi un līdz pareizajam līmenim papildini visus šķidrumus – dzinēja eļļas, transmisijas eļļas, dzesēšanas un bremžu šķidrumus. Esi vērīgs un pārliecinies vai nav novērojama šo šķidrumu noplūde. Pievērs uzmanību arī bremžu šķidruma rezervuāram, radiatoram, priekšējo un aizmugurējo amortizatoru blīvējumiem.
Visbiežāk ceļu satiksmes negadījumos motociklisti cieš Ceļu satiksmes noteikumu neievērošanas dēļ. Kā rezultātā notiek sadursmes ar citiem transporta līdzekļiem, motocikla saslīdēšana un apgāšanās. Vidējais negadījumu radītais bojājumu apmērs šādos gadījumos ir 3000 eiro. Tomēr nereti atlīdzības apmēri pārsniedz arī 5000 eiro un pat 20 000 eiro robežas.
Arī mērojot nelielus attālumus, motocikla vadītājam un pasažierim jālieto nepieciešamais ekipējums – jāvelk ķivere un jānodrošina acu aizsardzība. Tāpat drošības nolūku dēļ iesakāms lietot motobraukšanai speciāli paredzētus apavus un apģērbu. Jo spilgtāks apģērbs un ķivere, jo redzamāks un ātrāk pamanāms būsi citiem satiksmes dalībniekiem.
Lietus. Statistika liecina, ka smagākie negadījumi notiek, motociklam kļūstot nekontrolējamam uz slidenas virsmas. Lietus laikā, kad ceļa segums ir slapjš, – brauc lēnāk nekā parasti. Veic mierīgāku manevrēšanu, izvairoties no straujām, asām kustībām. Ceļš var būt ļoti slidens un bremzēšanas ceļš palielinās. Tāpēc bremzēt jāsāk ievērojami ātrāk un plūdenāk. Intensīva lietus gadījumā apsver iespēju apstāties un pagaidīt līdz laikapstākļi noskaidrosies. Apstājoties ceļa malā, neaizmirsti par avārijas gaismas signāliem – padari sevi redzamu!
Vējš. Braucot pret vēju, pārslēdz zemāku pārnesumu. Ja vējš pūš no sāniem – pieturies pie tās joslas puses, no kuras pūš vējš. Tādā veidā varēsi nodrošināt sevi ar mazliet lielāku drošības distanci, ja motociklu sanes vējš.
Krēsla. Dodoties izbraukumos saulrieta laikā, motobraucējus nereti vienlaikus apžilbina gan saules stari, gan citu transportlīdzekļu gaismas. Tāpēc svarīgi pārliecināties par pienācīgu redzamību – motocikla ķiveres vizierim jābūt tīram un nesaskrāpētam. Neiesakām lietot aptumšotus vizierus, jo, iestājoties krēslai un tumsai, redzamība būtiski pasliktinās un tas var radīt apdraudējumu kā pašam motobraucējam, tā arī pārējiem satiksmes dalībniekiem.
Ja esi moto braucējs ar ilgu gadu pieredzi, Tu noteikti zini to, cik svarīgi pēc garāka braukšanas pārtraukuma ir praktizēt savas motocikla vadīšanas prasmes. Tāpēc, jaunajai motosezonai sākoties, esi īpaši uzmanīgs un ņem vērā: